
Fruesh Cosmetics AB, org.nr. 559203-2287, Nyponstigen 25, 771 43 Ludvika, e-post: info@frueshcosmetics.se tillhandahåller webbsiten och webbutiken frueshcosmetics.se, där du kan genomföra köp av våra produkter.
CUSTOMERS FROM ABROAD / KUNDER FRÅN UTLANDET
Are you interested in our products, please contact us via e-mail and you will receive personal assistance with your purchase. E-mail: info@frueshcosmetics.se
Köpvillkoren innehåller följande:
- Kontaktinformation
- Priser
- Beställa
- Betala med olika betalningsalternativ
- Återbetalningar
- Leveransinformation
- Fraktkostnader
- Öppet köp och ångerrätt
- Retur
- Ej uthämtade paket
- Reklamation
- Garanti och produktkontakt
- Sekretess och säkerhet
- Cookies
- Copyright
Är något oklart eller du har frågor är du välkommen att kontakta oss.
Har vi missat någon information får du mycket gärna tipsa oss om detta!
1. Kontaktinformation
För allmänna frågor och frågor om produkter, produktrådgivning kontakta oss gärna via e-post: info@frueshcosmetics.se. Vi försöker att svara inom 24 timmar under vardagar. Du kan också kontakta oss via telefon: 070-3415551, helgfria vardagar kl. 09-18.
För frågor som har med din beställning via webbutiken frueshcosmetics.se att göra eller teknisk support, var vänlig kontakta oss via e-post: webbutik@frueshcosmetics.se och lämna gärna ditt telefonnummer så att vi kan ringa upp dig, för en enklare hantering av ditt ärende.
När du beställer via Frueshcosmetics.se går all fakturahantering via Klarna AB. Har du frågor gällande faktura eller delbetalning ska du därför kontakta Klarna via telefon 08-120 120 00 eller via info@klarna.com
2. Priser
Priser som anges är alltid inklusive moms.
3. Beställa
Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning från frueshcosmetics.se. Samtidigt som du slutfört din order i Klarna Checkout accepterar du villkoren om köp mellan dig och Fruesh Cosmetics. Du får en orderbekräftelse skickad till den e-postadress du uppgivit vid slutförande av order. Skulle du upptäcka något fel, kontakta oss på e-post eller telefon.
Fruesh Cosmetics reserverar oss för eventuella leveransförseningar och slutförsäljningar. Vidare reserverar vi oss för tekniska fel, tryckfel och felskrivningar. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella fel i prisinformationen före och efter att beställningen är behandlad. Skulle detta ske kontaktar vi dig via den e-postadress som du uppgivit med information. Du ges då även möjligheten att ändra eller annullera din order.
Vid försäljning via frueshcosmetics.se:
- För att handla via frueshcosmetics.se ska du ha fyllt 18 år, inte stå under förmyndarskap och i övrigt ha kapacitet att ingå avtal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.
- Förbehåller sig rätten att neka en order.
- Polisanmäls alla upptäckter av bedrägeriförsök och falska beställningar.
4. Betala med olika betalalternativ via Klarna Checkout
Via Klarna Checkout kan du betala på det sätt som passar dig bäst; via kort, internetbank, delbetalning eller via faktura.
Klarna faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och du betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid – alltid minst 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Du kan ladda ned dina fakturor från klarna.se
- Du får möjlighet till delbetalning
Fakturan skickas ihop med din order och kredittiden för detta köp är 14 dagar. När du slutför ditt köp tas en kreditprövning på dig som ibland leder till att en kreditupplysning. Du får då en kopia av kreditupplysningen per post.
Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift. Avgiften är beroende av beloppet du handlat för men aldrig mer än 60 kr. Även 25 % i dröjsmålsränta tillkommer samt gällande referensränta. Skulle du därefter ändå inte betala går ditt ärende vidare till inkasso, där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Vill du när du fått hem din faktura delbetala den istället, läs under Klarna konto, delbetalning. Inköpsmånaden är betalningsfri. Skulden inklusive uppläggningsavgiften delas sedan upp på ett antal lika stora månadsbetalningar.
Klarna konto, delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en faktura, avsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalar från 50 kr/mån eller 1/24 del av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu – betala i slutet av nästkommande månade
- En aviavgift om 29 kr – oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
- Kompletta villkor och mer information finns på Klarnas webbplats
- Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation finns också på Klarnas webbplats
Direktbetalning, Swedbank, Handelsbanken, SEB eller Nordea
Väljer du detta betalsätt skickas du vidare till din internetbank där du loggar in som vanligt med din säkerhetsdosa. I samma stund som du godkänner betalningen dras summan av från ditt konto. När betalningen är genomförd skickas du tillbaka till Frueshcosmetics.se som bekräftar ditt köp.
5. Återbetalning
När du gjort en retur som blivit godkänd och därefter valt återbetalning istället för ny/annan vara så sätts pengarna tillbaka på ditt kontokort eller bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar till det kontokort/bankkonto du gjorde betalning med.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00.
6. Leveransinformation
Vi packar vanligen din order inom 1-2 dygn, och normal leveranstid är 2-4 vardagar via PostNord. Vid fördröjning av din beställning kommer du att meddelas om detta.
Vi levererar din order via PostNord med spårbart brev eller paket. När din order har blivit levererad till ett ombud får du en avisering, då hämtar du ditt paket hos uthämtningsstället. Ibland levererar PostNord din order direkt hem i brevlådan, det beror på paketets storlek.
7. Fraktkostnad
När du handlar inom Sverige: Hos Frueshcosmetics.se har du en fraktkostnad på 59 kr på belopp upp till 599 kr, samt fri frakt på beställningar från 600 kr. Vissa perioder/kampanjer kan vi ha eller ha haft fri frakt. OBS! Du måste aktivt välja fri frakt (knappen) i varukorgen och i Klarnas alternativ för frakt för att få fri frakt.
Kontakta oss när du handlar från utlandet: Än så länge har vi ingen fast frakttaxa till utlandet, var vänlig kontakta oss via e-post info@frueshcosmetics.se för fraktkostnad innan du beställer och betalar!
8. Öppet köp och ångerrätt
Öppet köp gäller från den dagen du mottagit paketet och 14 dagar framåt. Du kan under dessa dagar skicka tillbaka dina beställda produkter för att byta mot en annan vara eller få dina pengar tillbaka.
Produkterna ska ligga i obruten originalförpackning när de skickas tillbaka. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl.
9. Retur
Produkten ska returneras i ett oförändrat och oöppnat skick för att du som kund ska få en fullständig återbetalning. För att din retur ska bli godkänd krävs det att varan ligger i obruten originalförpackning. Du får ej ha använt, förstört eller skadat produkten eller dess förpackning.
Fruesh Cosmetics ska bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.
Mejla oss på info@frueshcosmetics.se eller ring 070-3415551, helgfria vardagar kl. 09-18.
Vi behöver följande information:
- ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
- ditt namn och kontaktuppgifter
- antal och namn på de produkter som önskas returneras
Kunden står för returkostnaden. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar. Du kommer att debiteras för de eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej godkända returer.
Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Skulle produkten vara skadad får du inte dina pengar tillbaka. Paketera väl! Produkterna ska skickas tillbaka i samma eller likvärdig fraktförpackning som du mottog dem i. Vi rekommenderar att du skickar försändelsen spårbart. Spara alltid din följesedel tills returen är avklarad.
Returadress:
Fruesh Cosmetics AB
Nyponstigen 25
771 43 Ludvika
När du returnerar en vara sker återbetalning inom ett par dagar.
10. Ej uthämtade paket
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället olika länge beroende på leverantörens bestämmelser, t ex ligger PostNords paket kvar hos ombud i ca 14 dagar innan det returneras till avsändaren.
Har du betalat din order men ej hämtat ut försändelsen, kommer du att krediteras summan på produkterna när vi hanterat din leverans. Fruesh Cosmetics tar även ut en administrativ avgift på 150 kr vid ej uthämtad leverans.
11. Reklamation
Skulle dina varor vara skadade vid leverans är det ditt ansvar att kontakta oss och meddela det. Det ska ske via e-post till info@frueshcosmetics.se. Ange ordernummer samt vilken/vilka varor som är skadade. Bifoga gärna foto.
OBS! Därefter tar vi beslut om produkten ska returneras eller inte. Ska den returneras måste du invänta en returavi från Fruesh Cosmetics. Skicka inte varan/varorna med egen leverantör. Vi ersätter inte egna fraktkostnader i detta fall!
Du kan läsa mer på Konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida.
12. Garanti och produktkontakt
Fruesh Cosmetics är auktoriserad distributör till Mokosh Cosmetics. Då hudvårdsprodukterna är producerade av Mokosh Cosmetics är de enligt EU:lagstiftning ansvariga för produkterna, som registrerats i CPNP Cosmetic Products Notificaion Portal.
Den garanti du har på produkten är den som tillverkaren lämnar. Fruesh Cosmetics lämnar inga ytterligare garantier. Har du frågor angående detta kan du kontakta oss på Fruesh Cosmetics och vi kan vidarebefordra till rätt person hos Mokosh. På våra produkter finns också kontaktinformation till Mokosh.
Viktigt att veta är att även om det står innehållsförteckning på varje produkt kan någon ingrediens saknas. Är du känslig för vissa ämnen och känner dig osäker på en produkt, kontakta oss för rådgivning innan beställning via info@frueshcosmetics.se eller via telefon 070-3415551.
Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24 timmar för att se om man får någon reaktion. Om du upplever att du reagerar negativt på någon produkt som du har köpt hos Fruesh Cosmetics kan du kontakta oss via e-post info@frueshcosmetics.se eller via telefon 070-3415551. Returer tas inte emot p g a allergisk reaktion etc.
13. Sekretess och säkerhet
Samtidigt som du registrerar dig som kund på Frueshcosmetics.se eller godkänner en beställning i Klarna Checkout så uppger du dina personuppgifter med namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer.
Du kan läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår Integritetspolicy som du når via denna länken.
14. Cookies
Frueshcosmetics.se använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar i din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner.
15. Copyright
Copyright © Fruesh Cosmetics AB 2020
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på vår webbplats.