Publicerad den Lämna en kommentar

Lansering under Stockholm Beauty Week

Den 20/10 var det dags att packa bilen full med produkter, goodie bags, mässlådor, frukt och dalahästar och bege oss till Waterfront Conference Centre och Stockholm Beauty Week. Och vilken lanseringsdag vi fick!

Nytt varumärke från Dalarna till Stockholm Beauty Week!

Bland de stora och välkända varumärkena lyckades vårt nya varumärke från lilla Ludvika i Dalarna ta avsevärd plats under Stockholm Beauty Week. Fruesh Cosmetics har nu äntligen lanseras på nationell nivå!

– Vid årsskiftet fick vi vår första sändning produkter och vi hann precis värma upp med vår första lokala hälsomässa innan pandemin satte stopp för våra lanseringsplaner. Skönhetsbranschen är tuff som den är, men trots extra svårigheter har vi själva byggt en webbutik och börjat att komma igång med våra sociala kanaler. Det blev en utmaning som gav resultat! Via Instagram uppmärksammades vi av Stockholm Beauty Week som kontaktade oss och gav oss möjligheten att vara med för att kunna presentera Frueshs produkter för branschen och kunder. Detta är en fantastisk möjlighet till uppmärksamhet och förhoppningsvis några steg närmare i genomslag för Fruesh på den svenska marknaden!

Aneta Ahlman och Augustine Ask, två av tre delägare i firman, fanns på plats. – Vi har fått en fantastisk respons från delar av branschen, journalister, influensers och besökare. Det är så härligt att höra att det är flera än vi själva som tycker att våra produkter är speciella och att vi har ett härligt koncept! Vi är också glada över att Stockholm Beauty Week föreslog att vi skulle kunna få med produkter i deras officiella goodie bags. Det borgar verkligen för våra produkters fina kvalitet!

Vi tar nu till oss av all den fina responsen vi fick under mässan och vi hoppas att vårt deltagande ska komma att hjälpa oss en bit på vägen till samarbeten och fler härliga kundkontakter framöver. Våra härliga möten med alla möjliga positiva människor bådar gott för framtiden! Vi kan nämligen konstatera att det inte bara är vi själva som är älskar våra våra produkter, utan att även skönhetsproffs, besökare och branschfolk blir överraskade över produkternas känsla på huden och de fantastiska dofterna som triggar välmåendet! För att citera en av våra besökare – Jag tror jag är kär!

So let’s fall in love with Fruesh Cosmetics!

Aneta och Augustine är två av tre delägare som fanns på plats den 20/10 under Sthlm Beauty Week.
Produktkoncept med hållbarhetstänk: produkter med hälsa och välmående i fokus och förpackningsmaterial med miljöfokus. Take care, we care!
Frueshs produkter packas i mässans officiella goodie bags.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.